Om oss

 

Vi tycker inte att vitvaror ska stå uppradade och stumma bredvid varandra i en kall lokal. De ska upplevas i miljöer där de hör hemma, du ska bli inspirerad och kunna prova produkterna innan du tar beslutet att slå till. Den här köpupplevelsen vill vi ge både företags- och privatkunder. Det ska vara en upplevelse att besöka våra butiker och framför allt ska det vara premium i precis allt, från varumärken till bemötande och expertis. Idag har vi fyra butiker där vi satsar på personal med hög kunskap om våra produkter och arbetar efter mottot att vara Sveriges trevligaste vitvarubutik. Tillsammans är vi 200 Elonhandlare, det ger oss en enorm kraft när vi förhandlar våra inköpspriser. Vi erbjuder ett lokalt engagemang med priser som många gånger är bättre än när du vänder dig direkt till tillverkaren. Våra välsorterade premiumbutiker hittar du i Sisjön, Bäckebol, Norrmalm och Falköping.

Elonbutiken i Sisjö AB

Org. nummer: 556680-8597
Datavägen 8
436 32 Askim elonbutiken.se

031-68 24 22
askim@elon.se

Den toppmoderna spisen, bekväma dammsugaren eller annat i ditt hem ger oftast nytta och glädje i många år. Men ibland uppstår problem. Då vill vi hjälpa dig på bästa vis. Snabbaste sättet att få hjälp med frågor och service är att vända sig direkt till produktens tillverkare. Du hittar dem i listan här nedan.

Allmänna villkor

 

  • Vi ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.
  • All bildinformation skall ses som illustrationer. Vi kan inte garantera att bilderna i samtliga fall återger varans exakta utseende.
  • Alla priser är angivna i svenska kronor och inklusive moms.
  • Priserna justeras kontinuerligt både upp och ner, och priserna kan därför när som helst ändras. Det pris som anges vid köptillfället gäller.

Återbetalning

Om du ångrar ditt köp kommer vi att betala tillbaka allt det du betalat till oss.
Om du ångrar köpet av en vara som är en del av ett paketerbjudande återbetalas det belopp som återstår när köpeskillingen minskas med övriga varors ordinarie pris.
Om du bett att en tjänst, exempelvis installation, ska börja utföras innan ångerfristen löpt ut förbehåller vi oss rätten att ta betalt för eventuellt arbete som hunnit utföras före det att du meddelar oss att du ångrar köpet.
Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål, senast 14 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet.

Öppet köp

Lämnar du tillbaka en vara som är oanvänd i sin originalförpackning som är köpt i någon av våra butiker, får du alltid tillbaka dina pengar. Det är vår trygghetsgaranti som gäller upp till två år efter köpet genomförts.

Reklamation

Om din vara skulle vara felaktig eller om det uppstått fel vid eller dröjsmål i leveransen kan du ha rätt reklamera ditt köp. Ring oss, eller besök den butik du köpte varan, så hittar vi alltid bästa lösningen för dig.

Garantier

Vi lämnar alltid 1 års garanti på alla våra produkter. På utvalt sortiment har vi även upp till 3, alternativt 5 års garanti. Det framgår på produktsidan om den specifika produkten omfattas av vår utökade garanti.
Den 3-åriga garantin innebär huvudsakligen att fel som upptäcks under garantitiden förutsätts ha funnits vid varans avlämnande, du har därmed inget ansvar för att bevisa orsaken till felet. Fullständig beskrivning av den 3-åriga garantin hittar du här.
Den 5-åriga garantin innebär i huvudsak att du har en väsentligt längre tid under vilken du kan få ersättning för fel i en vara och att fel som upptäcks under garantitiden förutsätts ha funnits vid varans avlämnande. Du har därmed inget ansvar för att bevisa orsaken till felet. Fullständig beskrivning av den 5-åriga garantin hittar du här.

Kundtjänst

För att få svar på dina frågor kring produkter, leverans- och fraktvillkor, för att ångra eller reklamera ett köp eller för att framföra klagomål eller andra synpunkter är du välkommen att höra av dig till den butik där du köpte varan.

Producentansvar för elektriska och elektroniska produkter

All el-utrustning innehåller ämnen som kan vara skadliga för miljön och människan. Det är viktigt att se till att dessa ämnen inte hamnar på fel ställe. Vi tar producentansvar för omhändertagande av elektriska och elektroniska produkter vilket innebär att vi ska se till att uttjänta produkter samlas in och omhändertas. Vi tar vårt producentansvar genom vårt medlemskap i El-Kretsen.

Leveransvillkor

Hemleverans med installation och bortforsling av vitvara

Om du har beställt en produkt med installation sker detta inom en körsträcka på max 30 km (ej färjetransport) från butik. Butiken kontaktar dig inom 24 h (vardagar) efter lagd order för att boka tid för detta. Installation sker på befintliga uttag. För att butiken ska kunna leverera hem dina varor måste minst en av dessa köpas med installation.

För ej utlösta paket eller refuserade leveranser debiterar vi dig 300 kr för uppkomna administrations- och omkostnader, samt vår faktiska kostnad för returfrakten. Tänk därför på att alltid i god tid meddela oss om du inte kan ta emot en vara.

För ej utlösta paket eller refuserade leveranser debiterar vi dig 300 kr för uppkomna administrations- och omkostnader, samt vår faktiska kostnad för returfrakten. Tänk därför på att alltid i god tid meddela oss om du inte kan ta emot en vara.

DMC

Leverans och installation är a & o i stora projekt. För att säkerställa leveranser i våra projekt till fastighet- och byggbranschen har vi ett delägarskap i leverns- och serviceinstalltören DMC Service AB. På så sätt kan vi själva påverka nivån på leveransen och säkerställa att den anpassas efter våra kunders behov.